El Cant dels Ocells,
un Cant a la llibertat!

"No es en la resignación en la que nos afirmamos,

sino en la rebeldía frente a las injusticias"

Paulo Freire.

#FreedomCatalanPoliticalPrisoners

Música per la llibertat

La inicitiva: Música per la Llibertat

Fa més de 300 dies que l'Anna, una veïna de Sant Fruitós de Bages, va agafar la seva flauta travesera i va baixar a la plaça de la Vila per interpretar el Cant dels Ocells davant la impotència dels primers empresonaments, els dels 'Jordis', de qui ja fa més d'11 mesos.

D'ençà que l'Anna baixés per primer cop a la plaça de la Vila, hem estat molts els qui ens hem adherit a la iniciativa, impulsant el col·lectiu Música per la Llibertat. Alguns vàrem anar fins a Brussel·les per participar del que va ser la manifestació més multitudinària que va viure el país. Molts d'altres ens hem aplegat d'ençà dels fets d'octubre per ser testimoni viu de la reivindicació dels empresonats, exiliats i represaliats!

Avui ja som més de 60 municipis dels Països Catalans i arreu que cada vespre, cap a les 20h, ens convoquem per reivindicar –a partir del Cant dels Ocells– la llibertat dels presos polítics, el retorn dels exiliats i la fi de la repressió!

A Girona ja en fa més de 280 nits que interpretem el Cant dels Ocells de forma ininterrompuda. Aquesta web vol ser un testimoni gràfic del suport a la causa, als represaliats i a totes les seves famílies!

Entre tots, tot; llibertat!
Marc

La iniciativa
Captura de pantalla 2018-09-03 a les 21.

Projecte personal: no us lamentem, us reivindiquem!

Quan escric aquestes línies per iniciar la visibilització d'aquest projecte personal a la xarxa, ja fa més de 280 vesprades que toco ininterrompudament el Cant dels Ocells, cada tarda, entre les 19h i 20h. Normalment sempre ho faig des del balcó de casa, on veïns i veïnes surten a acompanyar-me en aquesta reivindicació compartida.
Allò que un 7 de desembre del 2018 va començar amb un concert al cor d'Europa –en el que va ser la manifestació més multitudinària mai viscuda a la ciutat de Brussel·les– va agafar forma sumant-se a la iniciativa de 'Música per la Llibertat'; on el Cant dels Ocells, internacionalitzat pel Mestre Pau Casals, va servir de fil conductor per portar la nostra causa a un context de reivindicació i visibilització constant de presos, exiliats i represaliats!
D'altres dies, quan he estat fora de viatge, ho he fet a ciutats i països d'arreu del món. Des de Portugal a Andorra, creuant el Mediterrani fins a Tunísia, passant per França i Bèlgica, parant diverses tardes per terres d'Euskal Herria, així com per diversos indrets de la geografia espanyola.
Aquesta no és una reivindicació independentista, ni un espai de lamentacions ni d'aspiracions polítiques o partidistes; aquesta és una lluita compromesa amb la llibertat dels presos i les preses polítiques catalanes, amb el retorn de les exiliades i exiliats, amb la visibilització i suport a totes les persones represaliades, així com amb la defensa del dret a l'autodeterminació dels pobles!

Projecte personal
Tots els cants
Marc Blasco - Sahara

«Sí senyor,
aquí el muntatge de la justícia reserva per a jurisdiccions especials
el que arreu del món és competència
de la jurisdicció ordinària.

Digueu:
¿Com poden tenir independència
de criteri si la superioritat depèn
dels galons?

Vet aquí la nit que baixa de les muntanyes»

Joan Brossa, Mocs de vidre (1964).

Cants destacats
Cant a Altsasu

El 22-A de 2018 vaig fer un Cant dels Ocells des d'Altsasu. La reivindicadói de llibertats i fi de la repressió és i ha de ser en tots els contextos!

Cant Eleccions 21D

El 21-D de 2017, en un context de repressió inèdit, vàrem constatar novament la voluntat d'un poble a la seva autodeterminació!

Cant Ifema

El 22-F de 2017 Ifema

ataca a un pilar de la democràcia en censurar l'obra Presos políticos en

la España contemporánea de Santiago Sierra.

Cant Jordis16

A Girona cada dilluns participem de l'acte unitari organitzat per Girona Vota. El dia 16 de cada mes fem l'acte en suport als 'Jordis'!

L'1-O del 2018 vàrem conmemorar la data a l'Auditori de Giorna presentant el documental '21 Fortaleses'.

El 5-O del 2018 Músics per la Llibertat ens vàrem unir a Girona, convidats a l'entrega de premis LiberPress'18.

El 13-O del 2018 varis músics participem de la iniciativa 'Cims x la Llibertat', en aquest cas tocant al cim del Pedraforca (2356m).

Reproducir video

A través de la música, de l'himne que va internacionalitzar Pau Casals, volem donar visibilitat a l'empresonament, exili i repressió de membres de la societat civil i polítics del nostre país i demanar-ne l'alliberament. L'objectiu és aconseguir que cada dia, el Cant dels Ocells soni a la majoria de municipis d'aquí i d'arreu! Ajuda'ns a fer-ho possible, apunta't a Música per la Llibertat:

Apunta't al Cant per la Llibertat!

Apunta't
Els dilluns a la Plaça del Vi

Aplegats per la plataforma ciutadana Girona Vota i d'ençà dels primers empresonaments dels líders dels moviments socials Òmnium Cultural i ANC, cada dilluns ens donem cita a la Plaça del Vi de Girona per exigir la llibertat dels presos polítics, el retorn dels exiliats i la fi de la repressió.

En aquesta concertació unitària que reuneix sota un mateix lema a partits polítics, entitats socioculturals i ciutadania gironina, Música per la Llibertat hi participa per cloure l'acte entonant la melodia del Cant dels Ocells.

Aquesta acció ha anat evolucionant al llarg dels mesos, passant de la melodia del clarinet en el silenci de la plaça al xiuxiueig de les notes per part de la gent i, recentment, al cant col·lectiu d'una versió de la lletra adaptada per l'ocasió.

Tanmateix, el dia 16 de cada mes ens reunim amb motiu de l'empresonament dels 'Jordis' el passat mes d'octubre del 2017; fent singular l'exigència de llibertat davant la ignomínia d'uns empresonaments infundats als dos líders dels principals moviments socials del país.

Aquest és un recull de tots els Cants per la llibertat des de la Plaça del Vi de Girona, on cada dilluns ens donem cita més de mig miler de persones:

Acte unitari
El Cant s'internacionalitza

El passat 24 de juliol, la BBC World Service va publicar el documental "Crisi in Catalonia 2018"; un bon treball periodístic que uneix veus en pro i en contra, des de la distància que referma la imparcialitat y professionalitat de la feina. Un document que suma a la veritat, a reconèixer la causa i a impulsar vies d'entesa per al pacte sobre l'autodeterminació dels pobles i les seves gents!

Música per la Llibertat hi vàrem ser presents des dels porxos de davant del restaurant Plaça del Vi 7, local on el President Puigdemont va fer el seu darrer dinar abans d'emprendre el camí de l'exili. Des d'allà, una tarda freda de Febrer, vàrem entonar el Cant dels Ocells que podeu escoltar a partir del minut 21:20.

Era dilluns 17 de setembre del 2017 al vespre, prop de les set de la tarda, mentre m’estava preparant per anar a tocar –com cada dilluns– a la Plaça del Vi el Cant dels Ocells, quan ja feia més de 280 dies, per la llibertat de les preses i presos polítics, el retorn de les exiliades i exiliats i la fi de la repressió; va sonar el timbre de la porta de casa, vaig obrir a mig preparar la funda amb el clarinet, la partitura, el faristol i… va passar això: llegiu i descarregueu la crònica de Marta Costa-Pau publicada al Diari Ara aquí!

42193634_1921204234568688_14757557751324

El dissabte 13 d'octubre va tenia lloc l'activitat 'Cims x la Llibertat', una iniciativa que va aplegar més de 17.000 persones arreu de Catalunya que vam coronar 18 cims. Aquests cims –escollits per part dels presos polítics, exiliats i represaliats, com la solidaritat, l'esforç, la cooperació i la llibertat.
El Cant dels Ocells també hi va ser present, en aquest cas al coll del Pedraforca (2356m) i acompanyat d'en Francesc!

Internacionalització
Comenta
Contacte
38652743_468699796978462_620368133391961

Girona, Catalunya

¡Tus datos se enviaron con éxito!